Kreativnost ali ustvarjalnost je zmožnost, da domišljijske ideje in zamisli preneseš v realnost. Je zmožnost, da svet zaznavaš na nove načine – da v opazovanem najdeš nove vzorce ali povezave med navidez nepovezanimi pojavi in na podlagi tega ustvarjaš nove rešitve. Kreativnost vsebuje dva procesa: razmišljanje in izvajanje.
Če pa imaš ideje, vendar jih ne spraviš v življenje, imaš bogato domišljijo, nisi pa še kreativen.
Za zabavo lahko odgovoriš na spodnji vprašalnik.
S pomočjo vprašalnika »Koliko sem ustvarjalen« boš ugotovil, koliko si ustvarjalen pri aktivnostih, s katerimi se srečuješ v šoli, pri interesnih dejavnostih in hobijih oz. pri vsakodnevnih opravilih. Odgovarjaj iskreno. Izberi, kar čutiš v sebi, saj ni napačnih in pravilnih odgovorov.
Navodilo:
Vsako trditev pozorno preberi in na označi odgovor (X), ki ti je najbolj blizu.
št. |
trditev |
ne |
ne vem |
včasih |
da |
---|---|---|---|---|---|
1 |
V šoli se trudim odgovoriti na vprašanje, čeprav nisem prepričan v pravilnost odgovora. |
|
|
|
|
2 |
Rad opazujem stvari od blizu, saj si tako z zanimanjem ogledam njihove podrobnosti, ki jih še ne poznam. |
|
|
|
|
3 |
Kljub temu da česa ne razumem, se vseeno zadovoljim z informacijo, ki mi jo posreduje učitelj. |
|
|
|
|
4 |
Prepričan sem, da mi bo uspelo narediti vse, kar se lotim. |
|
|
|
|
5 |
Ni mi všeč načrtovati stvari, ki jih moram opraviti v šoli ali doma. |
|
|
|
|
6 |
Prepričan sem, da mi bo izdelek uspel, še preden ga izdelam. |
|
|
|
|
7 |
Rad sanjam o stvareh, ki bi jih želel izdelati. |
|
|
|
|
8 |
Če mi nekaj ne uspe v prvo, vztrajam tako dolgo, dokler se mi ne posreči. |
|
|
|
|
9 |
Rad spoznavam nove ljudi, ki razmišljajo podobno kot jaz. |
|
|
|
|
10 |
Ni mi všeč, če ne ugotovim posledic napake, ki se mi je zgodila pri |
|
|
|
|
11 |
Všeč so mi stvari, ki so posebne, drugačne od običajnih. |
|
|
|
|
12 |
Ne razburjam se, če stvari ne gredo tako, kot sem načrtoval. |
|
|
|
|
13 |
Ko bom velik, bi rad izdelal nekaj, kar še niso izumili. |
|
|
|
|
14 |
Niso mi všeč pravila, ki mi jih določa šola, ker me omejujejo pri mojem delu. |
|
|
|
|
15 |
Rad rešujem probleme, ki imajo lahko več rešitev. |
|
|
|
|
16 |
Mnogo stvari bi z velikim zanimanjem rad preskusil in eksperimentiral z njimi. |
|
|
|
|
17 |
Ko najdem neko rešitev problema, se zadovoljim. |
|
|
|
|
18 |
Ne nastopam rad pred razredom. |
|
|
|
|
19 |
Rad razmišljam o tem, kaj se je dogajalo pred 200 leti. |
|
|
|
|
20 |
Zanimajo me naprave, stroji in pogosto razmišljam, kako so sestavljene in kako delujejo. |
|
|
|
|
21 |
Rad razmišljam o novih idejah, čeprav ne vidim hitrih, konkretnih rešitev. |
|
|
|
|
22 |
Rad preizkušam nove stvari, ker sem radoveden, kaj se bo zgodilo. |
|
|
|
|
23 |
Raje igram igre, ki me zabavajo, in ne igram za to, da bi bil zmagovalec. |
|
|
|
|
24 |
Ne razmišljam o stvareh, o katerih se ne govori pogosto v šoli. |
|
|
|
|
25 |
Mislim, da obstaja samo en možni odgovor na vsako vprašanje. |
|
|
|
|
26 |
Rad sprašujem o stvareh, ki sem jih spoznal v revijah in internetu. |
|
|
|
|
27 |
Veliko mi pomeni, če me starši opazijo pri mojem ustvarjanju in poslušajo moje zamisli. |
|
|
|
|
28 |
Dovolj mi je, če me učitelji poslušajo. Motijo me njihovi nasveti. |
|
|
|
|
29 |
Prizadevam si biti radoveden in ustvarjalen zaradi boljših ocen in nagrad. |
|
|
|
|
30 |
Vedno se trudim biti zanimiv v pogovorih, predlogih in izdelkih. Rad presenečam ljudi okoli sebe. |
|
|
|
|
31 |
Pogosto presenečam starše, učitelje in sebe. Pri idejah za rešitve problemov se ne trudim, zamisli kar same prihajajo iz moje glave. |
|
|
|
|
Vprašalnik priredila Mojca Milone po italijanskem izvirniku SALUTE - misura la tua creativita: http://salute.it.msn.com/quiz/test/93/misura-fantasia-creativit.html
Priponki: