Robotika

Moj robot mi pomaga...

Izziv 2018:

Hrana se začenja kvariti od trenutka, ko jo poberemo s polja. Že stoletja ljudje iščemo načine, da bi zaščitili svojo hrano in jo ohranili varno. Si kdaj razmišljal kako bi lahko hrano več časa ohranil svežo? Razmisli kako bi ti lahko tvoj robot pomagal pri tem.

****************************

Danes ljudje uporabljajo robote na številnih področjih in pri marsikaterem delu nas lahko nadomestijo: kirurge v operacijskih dvoranah, strokovnjake za eksplozive v nevarnih situacijah, delavce v tovarnah…

Gotovo tudi vaši otroci oz. učenci  kdaj razmišljajo, kaj vse bi še lahko roboti opravili namesto človeka.

Obstajajo roboti:

  • ki nam poenostavijo življenje,  
  • ki nam olajšajo delo,
  • ki nas zabavajo,
  • ki nam rešujejo življenja.

Si pripravljeni vstopiti tudi v svet robotike kot mentor svojim otrokom oz. učencem?

NAMEN SODELOVANJA: Rešiti preprost problem iz domačega okolja z uporabo LEGO kompletov.

Vabimo vas, da s svojimi učenci izdelate napravo - robota. Kaj boste za izdelavo uporabili, za nas ni pomembno. Pomembno je, da na različne načine (z različnimi tipologijami robotkov ali avtomatiziranih procesov) iščete svojo izvirno rešitev problema, ki ga bomo objavili v sredini januarja.

Primer problema:

V nakupovalnem centru smo opazili zapuščen kovček. Sumimo, da je v njem nekaj nevarnega. Kako lahko tvoj robot  ali naprava pomagata odstraniti kovček iz prostora?

Izziv iz leta 2017:

Odpadki so nedvoumno zelo velik okoljski problem. Vsak prebivalec Evrope naj bi ustvaril povprečno 481 kilogramov komunalnih odpadkov na leto. Kako bi tvoj robot lahko pomagal pri zmanjšanju odpadkov?

KDO lahko sodeluje : 

- UČENCI OD 1. DO 5. RAZREDA (10 mest za komplet LEGO WeDo 2.0)

- UČENCI OD 6. DO 9. RAZREDA (10 mest za komplet Mindstorms EV3)

CILJI SODELOVANJA:

  • Prepletanje  šolskega znanja (tehnike, fizike, matematike, izbirnih predmetov), znanj pridobljenih pri sestavljanju zbirk, lastnih izkušenj in ustvarjalnosti.
  • Povezovanje teoretičnih znanj skozi iskanje praktičnih rešitev.
  • Odkrivanje nadarjenih učencev na področju tehnike.
  • Iskanje ustrezne in drugačne rešitve naprave, ki rešuje zastavljen izziv.
  • Spodbujanje komunikacije med sodelujočimi: dogovarjanje, odločanje, upoštevanje zamisli, sprejemanje kritike in iskanja kompromisne rešitve.
  • Spodbujanje učencev v iskanju nadgradenj njihovih izdelkov.
  • Prepoznavanje najbolj nadarjenih izdelovalcev robotkov/naprav in navezovanje medsebojnih prijateljstev.
  • Promocija tehnike in tehnologije.

POTEK – FAZE:

FAZA

AKTIVNOST

1. PREDSTAVITEV IZZIVA

Izziv bo podan na spletni strani festivala LABIRINT v sredini januarja.

2.  ISKANJE REŠITVE

 

Učenci v šoli, doma ali pri krožkih sestavijo napravo-robotka, ki rešuje zastavljeni problem.

3. SESTAVLJANJE IN PROGRAMIRANJE ROBOTA TER PREDSTAVITEV

Učenci s pomočjo danega kompleta sestavijo robotka, ga sprogramirajo ter na koncu komisiji predstavijo svoje rešitve..

Za izdelavo naprave-robotka vam bo na dan dogodka na voljo:

  • En komplet LEGO Education (WeDo 2.0 ali Mindstorms EV3; odvisno od starosti učenca)
  • Računalnik z ustrezno programsko opremo, s katerim bodo lahko programiral svojega robota

Pri izdelavi naprave-robotka, ki bo reševal zastavljeni problem, vam bodo mogoče v pomoč naslednji koraki:

  1. Raziskujte

(Poiščite informacije in nasvete ter obstoječe rešitve podobnih problemov)

  1. Izdelajte robotka in delajte poskuse

(Če vam ni uspelo, ne obupajte in pojdite dalje :))

  1. Zapisujte in opisujte svoje delo.

(Napišite zapiske o izdelavi robotka in programiranju)

Svojo rešitev bodo učenci svojim sovrstnikom in komisiji predstavili na zaključnem dnevu Festivala LABIRINT konec marca 2017. Prikazali bodo delovanje robota in razložili ostalim, kako so robota izdelali in kako deluje. Lahko tudi nakažejo, kakšen bi bil robot v realni izvedbi, kako bi lahko še izboljšali svoj izdelek in kakšne so možnosti širše uporabe. 

Na dan prireditve bodo učenci imeli 1 uro časa, da iz LEGO kompleta (WeDo 2.0 ali Mindstorms EV3) sestavijo robota, ga sprogramirajo in z njim poskusijo na čim bolj inovativen način rešiti razpisan IZZIV.

VLOGA MENTORJA

Učencem lahko pomagajo šolski ali zunanji mentorji, vendar je priporočljivo, da je ideja otrokova, preprosta in  da ni občutiti prevelike pomoči mentorja za realizacijo naprave. Ne obupajte, če se ne čutite dovolj kompetentni, da bi bili samostojni mentor svojim otrokom oz. učencem. Pobrskajte po seznamu na tej spletni strani. Vsi ti izvrstni raziskovalci in inženirji vam bodo z veseljem pomagali, če boste potrebovali pomoč pri svojem delu!

Mnogi uspešni izumitelji niso bili odlični šolarji, bili so pa prepričani v svoje sposobnosti in vztrajnost. Pomagajte svojim otrokom oz. učencem, da bodo lahko izkoristili priložnost in pokazali svoje znanje in spretnosti javnosti.

Če potrebujete dodatne informacije, lahko pišete na labirint@festival-labirint.si ali pokličete na 05 8500896.

 

SODELUJOčE šOLE OD LETA 2015

  • OŠ Solkan
  • OŠ Frana Erjavca
  • OŠ Dobravlje
  • OŠ Danila Lokarja, Ajdovščina
  • OŠ Šturje
  • OŠ Ivana Roba, Šempeter
  • OŠ Cerkno
  • OŠ Milojke Štrukelj Nova Gorica
  • OŠ Draga Bajca Vipava
  • OŠ Miren
  • OŠ Kanal
  • OŠ Renče
  • OŠ Danila Lokarja, podružnica Lokavec
  • OŠ Šturje, podružnica Budanje
  • OŠ Dušana Muniha - Most na Soči
  • OŠ Draga Bajca - PS Podnanos
  • OŠ Deskle
  • OŠ Miren, podružnica Bilje
  • OŠ Branik
  • OŠ Dobrovo, podružnica Kojsko
  • SŠ Ivan Trinko Gorica
  • OŠ Dobrovo

NOVICE

27. februar 2018

Program Festivala LABIRINT 2018

7:30 – 8:00 PRIHOD UDELEŽENCEV: Zbirno mesto vseh prijavljenih na OŠ Danila Lokarja A...

preberi več
13. februar 2018

LABIRINT 2018 - PRIJAVE ZAKLJUČENE!

Tudi marca 2018 v Ajdovščini pričakujemo najradovednejše, najiznajdljivejše, najspretnejše raziskovalke in raziskovalce, inovatorke in inovatorje.

preberi več
OSTALE NOVICE

Želiš sodelovati?

PRIJAVA